Share |

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Νι Κάππα (Τορόντο).Να, σαν κι' αυτούς θέλω να γίνετε!

Αγαπητοί φίλοι.
Όντως οι καιροί είναι χαλεποί και όπως είναι... χιλιοειπωμένο η κρίση δεν είναι μονάχα πολιτικο-οικονομική, αλλά κάτι περισσότερο.  Είναι κρίση έλλειψης αρχών και αξιών τις οποίες μ' επιμονή και μεθοδικότητα οι... δυνάμεις τού σκότους ή... εξωθεσμικοί παράγοντες κατόρθωσαν να τις εξωστρακίσουν από την καθημερινή ζωή τής πατρίδας μας.
Ωστόσο, μέσα στο... αλαλούμ που επικρατεί οι φωνές τής σύνεσης δεν έπαψαν ν' ακούγονται έστω και υποτονισμένες.  Διαβάζοντας το επισυναπτόμενο διαπίστωσα ότι η φωνή τού αρθρογράφου ανήκει σ' αυτή την χορεία που ασυμβίβαστες διατηρούν την φλόγα τής ελπίδας άσβεστη.
Το άρθρο αυτό μου εστάλη από την ιστοσελίδα GREEK SURNAMES την οποία ως συνδρομητής την λαβαίνω καθημερινά και την οποία σας συνιστώ αν δεν την την γνωρίζετε.
Με τον αρθρογράφο δεν γνωρίζομαι προσωπικά, αλλά αυτό δεν έχει καμιά σημασία.  Επίσης σας διαβεβαιώ ότι δεν συμφωνώ απόλυτα μαζί του, όμως εκείνο που μ' έκανε να τού βγάλω το... καπέλο, είναι ο τρόπος τής προσέγγισης τού θέματος.
Ουσιαστικά, αυτό που πήρα από το κείμενο είναι το ότι προωθείται η άποψη ότι για ν' αρχίσουμε να περπατάμε και πάλι, σαν άνθρωποι και Έλληνες, είναι απαραίτητη προϋπόθεση να υπερβούμε τον παλιό μας εαυτό (βλ. νοοτροπία) και ν' αναζητήσουμε νέες πρακτικές μακρυά από τις στερεότυπες τέτοιες.
Επίσης, έχοντας υπόψη μου ότι... "ουδέν κακόν αμιγές καλού", θεωρώ ότι η δοκιμασία την οποία ζούμε σήμερα μπορεί να γίνει αφορμή για να ξαναφέρουμε και πάλι την πατρίδα μας στο προσκήνιο τής Παγκό-σμιας Ιστορίας προσφέροντας στην ανθρωπότητα την σύνδεση τού χθες με το σήμερα πάνω σε μια υγιή βάση.
Για αιώνες τώρα η ανθρωπότητα γαλουχήθηκε με τα νάματα και την σκέψη τού ελληνικού πολιτισμού. Όμως με το πέρασμα τού χρόνου και τις παρεμβάσεις τής ανθρώπινης μικροπρέπειας και ιδιοτέλειας οι αξίες και οι αρχές του ατόνισαν μειώνοντας την αρχική τους λάμψη και αποτελεσματικότητα  Εναπόκειται, λοιπόν, σ΄εμάς να ξαναφέφέρουμε στο προσκήνιο την ανανέωση τών θεσμών, αρχών και αξιών (βλ. Δημο-κρατία, φιλοπατρία, κ. ά) προσαρμοσμενες στις ανάγκες και τις απαιτήσεις τής σημερινής πραγματικό-τητας.
Σας διαβεβαιώνω ότι τα... παραπάνω δεν είναι όνειρα θερινής νύχτας. Απλά, για να πραγματοποιηθούν, χρειάζονται τα στοιχεία τής έμπνευσης, τού οραματισμού και τής ανιδιοτέλειας σε συνδυασμό με την υπάρχουσα ελληνική επιστημονική προσφορά η οποία όπως είναι γνωστό δεν καθηλώθηκε... ΠΟΤΕ.
Φιλικώτατα.
Νι Κάππα (Τορόντο).



Posted: 03 Nov 2014 09:30 PM PST

Το  σώμα μου οικοδομείται με την καθοδήγηση κάποιων γονιδίων.  Δεν έχω ΟΛΑ τα γονίδια του  πατέρα μου και της μητέρας μου.  Έχω ΚΑΠΟΙΑ απο τον πατέρα μου και ΚΑΠΟΙΑ απο την μητέρα μου. 

Παρόμοια και οι ιδέες που έχω μέσα στο  μυαλό μου και αγωνίζομαι γι' αυτές.  Έχω ΚΑΠΟΙΕΣ ιδέες απο τον  Πυθαγόρα, ΚΑΠΟΙΕΣ ιδέες του Δημόκριτου, ΚΑΠΟΙΕΣ ιδέες απο τον Πλάτωνα κλπ.  Μπορεί να δηλώνω ότι  είμαι οπαδός του Πλάτωνα αλλά αυτό δεν είναι τελείως σωστό.  Μου αρέσουν ΠΟΛΛΕΣ απο τις ιδέες του  Πλάτωνα αλλά όχι όλες . 

Βιολογικούς γονείς μόνο δύο μπορώ να έχω.  Πνευματικούς γονείς μπορώ να έχω πάρα πολλούς .

Πολλοί δηλώνουν οπαδοί κάποιων που τους θεωρούν σοφούς.
Άλλος  θαυμάζει τον Μάρξ, άλλος τον Λένιν, τον Στάλιν, τον Χίτλερ, τον Πλάτωνα, τον Θαλή, τον  Σωκράτη, τον Ιησού, τον  Άγιο  Φραγκίσκο, κλπ.
 
Το να μου πείς "Είμαι κομμουνιστής" ή "Είμαι αρχαιοελληνιστής" δεν μου λέει και πολλά πράγματα. Πές  μου ποιούς ΣΟΦΟΥΣ θαυμάζεις.  Πές μου ποιές ιδέες πήρες απο τον καθένα.  Πές μου τους ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΟΥ ΓΟΝΕΙΣ.
  Έτσι μόνο θα καταλάβω τι ακριβώς είσαι. 

Καθένας μας λοιπόν είναι ένας μοναδικός και ανεπανάληπτος συνδυασμός.  Στα  κύτταρά μας φέρουμε έναν συνδυασμό γονιδίων που δεν έχει κανείς άλλος (εκτός αν έχουμε δίδυμο αδελφό) και στο μυαλό μας φέρουμε έναν μοναδικό συνδυασμό ιδεών που πιθανόν, δεν έχει  κανείς άλλος .

Η  Φύση δημιουργεί πλάσματα με ποικιλία γονιδίων και τα "ξαμολάει" στην αρένα της ζωής   λέγοντας "Για   να  σε  δώ  τί  είσαι  ικανός  να  κάνεις !  Θα  διαπρέψεις  ή  θα  σε  φάνε  απο  την  πρώτη  μέρα ;"
Έτσι  δημιουργεί  και  εμάς ,  με  διαφορετικό   εξοπλισμό  ιδεών  τον  καθένα , και  μας  "ξαμολάει"   στην  αρένα  της  Ιστορίας  λέγοντας  "Για  να  σε   δώ  τί  είσαι  ικανός   να  κάνεις !  Θα  αλλάξεις  τον  κόσμο  ή  χαθείς   μέσα  στο  πλήθος ;"  

Επειδή όλοι θέλουμε να δούμε τις ιδέες μας να εφαρμόζονται, πρέπει να συνεργαστούμε με άλλους που  έχουν ίδιες ιδέες.  Ξεχάστε ότι θα βρείτε κάποιον που να έχει ΑΠΟΛΥΤΑ ίδιες ιδέες με εσάς .
Το  ζητούμενο είναι να βρούμε αυτούς που έχουν τις ίδιες ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ιδέες με εμάς (εμείς  θα   ξεχωρίσουμε 2-3 ιδέες και θα πούμε ότι  αυτές είναι οι πιο σπουδαίες). 


Άλλοι δεν θαυμάζουν κανέναν.  Πιθανόν αυτοί να είναι οι τραπεζίτες ή οι τελείως εγωκεντρικοί βάρβαροι   άνθρωποι ή  και τα δύο. 
Μπορεί να θαυμάζω θεούς;  Προσωπικά, δεν αισθάνομαι κάποιο ιδιαίτερο δέος για τον Δία, τον Απόλλωνα   κλπ.  Γεννήθηκαν, υποτίθεται, προικισμένοι με υπερδυνάμεις.  Ήταν τυχεροί.  Δεν τις απέκτησαν με  κάποιον προσωπικό αγώνα.
Οι  σοφοί θνητοί όμως με γεμίζουν με δέος.
 Νίκησαν το "δεν βαριέσαι !". 
 Νίκησαν το "άστο γι' αύριο".
 Νίκησαν το "είναι δύσκολο".
 Νίκησαν το "τί  θα πεί ο κόσμος".
 Νίκησαν τον ΦΟΒΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, το πλέον δύσκολο.
και υψώθηκαν πολύ πάνω απο τον μέσο άνθρωπο 
.

Κοινωνία χωρίς θεούς μπορώ να φαντασθώ.  Κοινωνία χωρίς φωτεινά ΠΡΟΤΥΠΑ δεν  μπορώ να φαντασθώ. Κάθε κοινωνία χρειάζεται αυτούς τους θνητούς που υψώθηκαν  πάνω απο  τον  μέσο  άνθρωπο.  Τους  χρειάζεται για να λέει στους νέους  "Να, σαν αυτούς θέλω να γίνετε! Αν αυτοί μπόρεσαν, μπορείτε και εσείς".
Τον θεό δεν μπορείς να τον έχεις σαν πρότυπο.  Έχει  τέτοιες υπερδυνάμεις που δεν υπάρχει σοβαρή  πιθανότητα ένας θνητός να τις αποκτήσει.  Αν δεν θαυμάζεις κάποιο πρότυπο είσαι άδειο σακί.  Δεν  μπορείς να  κάνεις τίποτα.  Ο  εαυτούλης σου είναι το κέντρο του κόσμου κι' εσύ κάθεσαι εκεί, ακίνητος και  ούτε θέλεις ούτε μπορείς να πάς πουθενά. Δείτε όλα αυτά τα όντα που ψηφίζουν την κατοχική κυβέρνηση  για να μην χάσουν την συνταξούλα τους.  Ο  Μάρξ είπε ότι οι εκμεταλλευόμενοι συγκρούονται με τους  εκμεταλλευτές.  Κάτι του διέφυγε όμως.  Γιατί δεν επαναστατούν σήμερα όλοι αυτοί που χάνουν την μπριζόλα, το αμάξι, το διαμέρισμα; 

Οι πιό πολλοί άνθρωποι φοβούνται τον θάνατο και πλάθουν ωραία παραμύθια για την ΜΕΤΑ θάνατον ζωή .
Οι πιό πολλοί άνθρωποι φοβούνται την μοναξιά και πλάθουν ωραία παραμύθια του τύπου "Υπάρχει θεός  που σε αγαπά!"  Στην πραγματικότητα οι ίδιοι δεν αγαπούν τον εαυτό τους και χρειάζονται ένα εξωτερικό  δεκανίκι για την αυτοπεποίθησή τους .


Οι  ΓΙΓΑΝΤΕΣ του πνεύματος, όπως ο Θαλής, είδαν ψύχραιμα την κατάσταση:
"Ναί, θα πεθάνω και δεν θα ξαναϋπάρξω. Είναι αυτή αιτία πανικού;" 
"Ναί, ήρθα μόνος στον κόσμο και ίσως φύγω μόνος χωρίς να με αγαπά ιδιαίτερα κανείς.  Είναι αυτή αιτία  πανικού;  ΕΓΩ αγαπώ και εγκρίνω τον εαυτό μου.  Δεν είναι αρκετό αυτό;"  


Βέβαια, και ο Θαλής έφτασε σε τέτοια ύψη επειδή, ίσως, είχε τα κατάλληλα γονίδια.  Δεν έκανε κάποιον  ιδιαίτερα επίπονο προσωπικό αγώνα.  Απο την ημέρα που γεννήθηκε ήδη κατείχε αξιόλογη  "προίκα".  Πολύ  πιθανόν.
Η  Αθηνά γεννήθηκε θεά και δεν μπορούσε να γίνει κάτι λιγότερο από θεά.  Ο Θαλής όμως μπορούσε να  αφεθεί στον πειρασμό, να ακολουθήσει τον εύκολο δρόμο (των πολλών) και να γίνει ένας απο το ανώνυμο  πλήθος.  Όμως διάλεξε να εκμεταλλευτεί την γονιδιακή του προίκα και να γίνει γίγας του πνεύματος.  Γι'  αυτόν τον λόγο νοιώθω μεγάλο θαυμασμό και συγκίνηση μπροστά σε τέτοιους θνητούς. 

Ο  Πλάτων έθεσε έξη σαφείς κανόνες για να είναι υγιής και αιώνια μια κοινωνία :
1)  Βάλε ανώτατο και κατώτατο όριο στην ατομική περιουσία. Ούτε εξαθλιωμένοι ούτε βαθύπλουτοι   πολίτες .
2)  Οι ηγέτες ν' απολαμβάνουν μικρότερη πολυτέλεια απο τους απλούς πολίτες.
3)  Απόφυγε τον υπερπληθυσμό.
4)  Οι ωφέλιμοι στην κοινωνία να γεννούν περισσότερα  παιδιά   από   τους   άχρηστους .
5)  Δεν  είναι  σωστό  σοφοί  και  ανόητοι  να  έχουν ψήφο ιδίας βαρύτητας.  Για τα σπουδαία ζητήματα  δικαίωμα ψήφου να έχουν μόνο οι σοφοί.  Για τα  δευτερεύοντα ζητήματα ας ψηφίζουν όλοι.
6)  Ο στόχος της κοινωνίας δεν μπορεί να είναι ούτε η ευτυχία του πολίτη ούτε η μακροημέρευση της  κοινωνίας.  Πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ  ΣΤΟΧΩΝ, όπως η  μείωση της καταστροφής  του  οικοσυστήματος. 

Μας έδωσαν οι πρόσφατοι σοφοί κάποιον νέο κανόνα ή διόρθωσαν κάπου τον Πλάτωνα ;
Τί έχουν να πούν οι νέοι σοφοί για τον υπερπληθυσμό; Πώς θα κρατήσουν τον πληθυσμό σε σωστά επίπεδα;
Έχουν γνώμη για το ΠΟΣΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ;
Σε μια κοινωνία πρέπει να υπάρχει φροντίδα ώστε οι βλάκες να γεννούν λιγότερα παιδιά απο τους  χρήσιμους (λογικό και αυτονόητο).  Τί έχουν να μας πούν οι πρόσφατοι σοφοί επί του θέματος;  Πώς θα τα  καταφέρουν να συγκρατήσουν την λυσσαλέα επιθυμία των βλακών για αναπαραγωγή;
Είναι αυτονόητο ότι οι  βλάκες δεν πρέπει να έχουν γνώμη για πολύ σοβαρά ζητήματα.  Πώς οι πρόσφατοι   σοφοί θα επιτρέψουν ΜΟΝΟ οι σοφοί να ψηφίζουν για σοβαρά ζητήματα;
Ο  Πλάτων είπε ότι οι άρχοντες πρέπει να έχουν μικρότερη πολυτέλεια απο τους απλούς πολίτες.  Έτσι   κανείς διεφθαρμένος δεν θα έχει την διάθεση ν' ασχοληθεί με την πολιτική.  Έχουν, οι πρόσφατοι σοφοί,   να προτείνουν κάτι καλύτερο που θα διώχνει απο την πολιτική τους διεφθαρμένους;
Πώς, οι πρόσφατοι σοφοί, θα απαγορεύσουν τον βαθύπλουτο απο το να λαδώνει πολιτικούς, δικαστές και  αστυνομικούς;  Ο Πλάτων είπε:  «ΝΑ  ΜΗΝ  ΥΠΑΡΧΟΥΝ  ΒΑΘΥΠΛΟΥΤΟΙ».  Έχουν οι πρόσφατοι σοφοί να  πούν κάτι καλύτερο;
Και, τέλος πάντων, "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ  ΜΑΣ;  ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ;  Το απάντησε αυτό  κάποιος σοφός νέας κοπής;  Αν τους ρωτήσουμε υποθέτω ότι θα μας πούν "Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ   ΝΑ ΠΕΡΝΑ ΚΑΛΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ" και θ' αποδειχθούν εντελώς ρηχοί και αφιλοσόφητοι 
(βλέπε  http://lofos.info/pythas/tie-filosof.html )  .

Κανείς, λοιπόν, απο τους πρόσφατους σοφούς δεν ξεπέρασε τους αρχαίους.  Τί σημαίνει άραγε αυτή η  υπερπαραγωγή σύγχρονων... "σοφών";  Μήπως σημαίνει ότι...  ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ τους  αρχαίους  ; 

Οι  πρόσφατοι σοφοί, συνήθως, έχουν να μας δώσουν κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα  οικονομικά ζητήματα.  Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχουν όλο τον  φιλοσοφικό εξοπλισμό που απαιτείται  για να γίνουν ηγέτες.
Και, ας μου πεί, επιτέλους, κάποιος:   «Πώς  γίνεται και όλοι οι πρόσφατοι σοφοί να είναι από την Αθήνα;»
Σε κάθε πόλη υπάρχουν πολίτες που ανησυχούν, σκέπτονται και προβληματίζονται.  Δεν αναδεικνύουν  όμως, κάποιον ΣΥΜΠΟΛΙΤΗ τους ώς τον σοφότερο της πόλης.  Δεν βρίσκουν ΔΙΠΛΑ τους κάποιον αξιόλογο.  Τον  Αθηναίο, όμως, (σ. π. ή τον προτεινόμενο από τον... αρχηγό τού κόμματος) που τον είδαν στο YOUTUBE   τον έκριναν πάραυτα ώς ΣΟΦΟΤΑΤΟ και τον ακολουθούν με ζητοκραυγές και επευφημίες (σ. π. όπως οι... οπαδοί την... παικτάρα τής ομάδας τους).  Ο λαός λέει:   «Ουδείς προφήτης στον τόπο του».

Έχω λοιπόν να πώ αυτό σε όλους αυτούς που ενθουσιάζονται με το κάθε φυντάνι του YOUTUBE:
«Βρές πρώτα κάποιον στην πόλη σου που να είναι λίγο σοφότερος απο εσένα.  Και ας έχει και κάποιο   ελάττωμα.  Έτσι είναι οι άνθρωποι.  Έχουν και... ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΑ.  Κάνε τον αντιπρόσωπό σου για να  εκπροσωπήσει την πόλη σου σε επίπεδο Περιφέρειας.  Όταν καθίσουν όλοι αυτοί οι εκπρόσωποι στο ίδιο  τραπέζι θα βρούν ανάμεσά τους τον σοφότερο όλης της χώρας.  ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΣΥ ΝΑ ΤΟΝ ΒΡΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ  ΤΟ YOUTUBE!

Αυτή η παγίδα,  «Μα τον Γιώργο θα στείλω εκπρόσωπο;  Αυτός είναι ΕΛΑΧΙΣΤΑ καλύτερος απο εμένα!»   είναι θανατηφόρα.  Διότι εάν δεν στείλεις τον Γιώργο (που τον γνωρίζεις καλά) είσαι καταδικασμένος να  διοικείσαι απο ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ που είδες στο YOYTUBE! 

            http://greeksurnames.blogspot.ca/2014/10/blog-post_74.html?                                                              utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+blogspot/JhdK+(GREEK+SURNAMES)




1 σχόλιο: